РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ДЕКЛАРУВАННЯ

НОВІ РОЗ’ЯСНЕННЯ ЩОДО ДЕКЛАРУВАННЯ

На сайті Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) вже опубліковано оновлені роз’яснення щодо застосування антикорупційного законодавства. Роз’яснення опубліковані у формі для друку, а також у Базі знань НАЗК, де ви можете легко знайти відповідь на необхідне питання за допомогою контекстного пошуку. 

   Звертаємо вашу увагу, що у цьогорічних роз’ясненнях з’явилося декілька змін, зокрема, стосовно подання декларації «перед звільненням».

   Тепер якщо ви вирішили звільнилися за переведенням або в разі, якщо стали переможцем конкурсу та через це звільнилися з посади в одному органі й упродовж 20 робочих днів були прийняті на посаду, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, в іншому органі, то це не вважається припиненням діяльності. А отже декларацію «перед звільненням» подавати не потрібно.

   Нагадаємо, що раніше у таких випадках було передбачено, що декларацію «перед звільненням» можна було не подавати лише якщо на роботу було прийнято одразу на наступний день після звільнення з попереднього місця роботи.

   Повний текст роз’яснення можливо переглянути за посиланнями: https://bit.ly/2YZpfrc

1 січня 2021 року розпочалась щорічна компанія декларування, яка триватиме до 31 березня 2021 року.

8 січня вступили у дію посиленні карантинні обмеження. 

 Але не варто переживати щодо отримання інформації, необхідної для заповнення декларації. Адже є можливість практично всі необхідні дані отримати з електронних реєстрів за допомогою кваліфікованого електронного підпису.

 Яку саме інформацію можна знайти не виходячи з дому:  

Державний реєстр речових прав на нерухоме майно https://bit.ly/2zeaaIQ – містить інформацію, яку необхідно зазначити у розділах 3 «Об’єкти нерухомості» та 4 «Об’єкти незавершеного будівництва» декларації;

Офіційний електронний портал Держгеокадастру https://e.land.gov.ua/ – містить відомості про власників та користувачів земельних ділянок, які потрібно зазначати у розділі 3 «Об’єкти нерухомості» та 4 «Об’єкти незавершеного будівництва» декларації;

Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань https://bit.ly/35uO94s – інформація до розділів 8 «Корпоративні права» та 9 «Юридичні особи, кінцевим бенефіціарним власником (контролером) яких є суб’єкт декларування або члени його сім’ї» декларації;

Електронний кабінет водія https://bit.ly/2YyQsSw – інформація знадобиться при заповненні розділу 6 «Цінне рухоме майно – транспортні засоби»;

Електронний кабінет на сайті Державної податкової служби України  https://cabinet.tax.gov.ua/ – містить відомості про доходи;

Портал електронних послуг Пенсійного фонду України https://portal.pfu.gov.ua/ – містить інформацію про нараховану заробітну плату та пенсію;

Укрпатент https://bit.ly/2xxa7Hk – інформація щодо зареєстрованих патентів на винаходи, корисних моделей, промислових знаків, яка необхідна для заповнення розділу 10 «Нематеріальні активи».

Агентство з розвитку інфраструктури фондового ринку України https://cabinet.smida.gov.ua/ – інформація про номінальну вартість цінних паперів, яка необхідна для заповнення розділу 7 «Цінні папери». 

 Зверніть увагу, що інформація, яка міститься у реєстрах, може бути неповною та періодично оновлюватися.

Нагадуємо, що компанія декларування 2021 року триває до 31 березня. 

Отримати роз’яснення щодо заповнення декларації можливо: 

  • звернувшись до головного спеціаліста-уповноваженої особи Новогродівської міської ради Батуримської Ольги Володимирівни (+38-062-373-40-21) та до уповноважених підрозділів/осіб з питань запобігання корупції у вашій установі.
  • за телефоном Контакт-центру НАЗК +38(044)200–06–94. Консультації надаються в робочі дні з понеділка по п’ятницю з 9:00 до 18:00;
  • у пошуку за ключовим словом у базі знань НАЗК за посиланням: https://wiki.nazk.gov.ua/.
  • Для отримання технічної допомоги щодо роботи з Реєстром зверніться за адресою Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. або заповніть форму зворотнього зв’язку на веб-сайті НАЗК.

  

2.ОСНОВНІ ПЕРЕВАГИ ОНОВЛЕНОГО РЕЄСТРУ ДЕКЛАРАЦІЙ

 В кінці 2020 року Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) оновило Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (Реєстр декларацій).

Зручніша робота з кваліфікованим електронним підписом (КЕП) та вхід до Реєстру декларацій:

  • відтепер авторизуватися можна з використанням КЕП (у тому числі на захищеному носії) на сторінці входу до Реєстру https://portal.nazk.gov.ua
  • можливо використовувати декілька КЕП для входу до Реєстру. Якщо при зміні КЕП ідентифікаційні дані суб’єкта декларування не змінились (прізвище, ім’я, по батькові та реєстраційний номер облікової картки платника податків), не потрібно проводити процедуру зміни КЕП у Реєстрі;
  • якщо ідентифікаційні дані у КЕП змінились, а також змінилась електронна поштова скринька декларанта, додано можливість отримати доступ до персонального електронного кабінету в Реєстрі за допомогою процедури «Я змінив поштову скриньку».

Також, тепер персональні дані в чернетках документів не зникають. Тому  можна заповнювати документи з різних пристроїв та з різними КЕП. При створенні нової декларації на основі попередньої забезпечено перенесення персональних даних суб’єктів декларування до нового документа незалежно від комп’ютера, на якому вони працюють із Реєстром. Суб’єкт декларування може переглянути та завантажити всі подані ним документи з персональними даними у форматі HTML і PDF зі свого електронного кабінету.