Зупинили виплату? Дізнайся чому! Роз’яснюємо, коментуємо!

  1. Як регламентується порядок нарахування/перерахунку/виплати пенсії? Відповідно до статті 47 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» пенсія виплачується щомісяця, у строк не пізніше 25 числа через уповноваженні установи банків або підрозділами національного оператора поштового зв’язку.

Порядок виплати пенсій та грошової допомоги через поточні рахунки в банках затверджено постановою КМУ від 30.08.1999 №1596 (далі – Порядок).

Виплата пенсії через відділення поштового зв’язку здійснюється відповідно до Інструкції про виплату та доставку пенсій, соціальних допомог національним оператором поштового зв’язку, яка затверджена постановою правління ПФУ від 28.04.2009 №14-1.

  1. В яких випадках припиняється виплата пенсії? Відповідно до статті 49 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» виплата пенсії припиняється:

- якщо пенсія призначена на підставі документів, що містять недостовірні відомості;

- в разі виїзду на постійне місце проживання за кордон, якщо інше не передбачене міжнародним договором України;

- у разі смерті пенсіонера;

- у разі неотримання пенсії через відділення поштового зв’язку протягом 6 місяців підряд;

- інших випадках передбачених законом, наприклад закінчення терміну навчання дітей, що отримують пенсію у разі втрати годувальника; невизнання пенсіонера особою з інвалідністю; працевлаштування особи, яка одержує пенсію за вислугою років, на роботу за посадою, яка дає право на пенсію за вислугу років.

Відповідно до п.16 Порядку, якщо суми пенсії не одержуються з поточного рахунка більш одного року, уповноважений банк зобов’язаний повідомити про це відповідному органу Пенсійного фонду не пізніше 28 числа місяця, у якому виникли такі обставини, а одержувач - подати нову заяву до органу Пенсійного фонду згідно з вимогами, визначеними в пункті 10 Порядку.

Якщо одержувач не подає заяву, орган Пенсійного фонду припиняє перерахування виплат на поточний рахунок у визначеного одержувачем банку та проводить виплату через національного оператора поштового зв’язку за зазначеним у заяві місцем фактичного проживання одержувача в населеному пункті у межах України в установленому порядку.

Орган Пенсійного фонду України припиняє перерахування пенсії у разі виключення банку з переліку уповноважених банків.

  1. Як поновити пенсійну виплату?

Згідно ч.2. ст. 49 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», поновлення виплати пенсії здійснюється за рішенням територіального органу Пенсійного фонду протягом 10 днів після з'ясування обставин та наявності умов для відновлення її виплати.

Для поновлення виплати пенсії відповідно до п. 1.5 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22-1 необхідно особисто* звернутись безпосередньо до управління із заявою про поновлення виплати пенсії з документами, що посвідчують особу (паспорт, ідентифікаційний код) та за бажанням особи одержувати пенсію через установу банку – заяву на проведення виплати пенсії через банківський рахунок.

Звертаємо увагу, що для внутрішньо переміщених осіб окрім документів, які посвідчують особу додатково додається актуальна довідка ВПО. Виплата пенсія таким особам проводиться тільки через рахунок, відкритий в АТ «Ощадбанк». Виключення складають особи з інвалідністю I групи та інші особи, які за висновком лікарсько-консультативної комісії не здатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги. За їх письмовою заявою виплата може здійснюватись через АТ «Укрпошта» з доставкою за фактичним місцем проживання (перебування) таких осіб.

* до відома: поновлення виплати пенсії не здійснюється за заявами наданими представниками, які діють за довіреностями, та надіслані поштою.

  1. З якими труднощами можуть зіткнутися пенсіонери?

В територіальних управліннях Пенсійного фонду області створені максимально сприятливі умови для вирішення всіх питань та отримання послуг пенсійного забезпечення у зручний для людини спосіб – за її вибором.

В першу чергу у Сервісних центрах управлінь за адресами: https://cutt.ly/OxHjrC0

Прийом у Сервісних центрах здійснюється в робочі дні з 08 години до 17 години без перерви.

Крім того за наявності ЕЦП весь перелік пенсійних послуг можна отримати дистанційно через:

- вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду https://portal.pfu.gov.ua/;

- дистанційне робоче місце територіальних органів Фонду https://cutt.ly/5xHjWJL;

- мобільний додаток у власному смартфону (в Google Play — https://cutt.ly/AxHjZQl або в App Store — https://cutt.ly/txHkoSr );

- інші.

Обирайте більш зручніший спосіб! Бережіть здоров’я та отримуйте фахові консультації в зручний час!

Працюємо для вас!

Друк