Parse error in downloaded data
logo062

Центральній виборчій комісії — 20 років!!!

13 листопада 2017 року виповнилось 20 років з дня створення Центральної виборчої комісії.cvk

Як незалежний орган, Центральну виборчу комісію утворено у листопаді 1997 року Постановою Верховної Ради України – напередодні старту виборчої кампанії з виборів народних депутатів України 1998 року. До створення Центральної виборчої комісії відповідний орган працював як структурний підрозділ Апарату Верховної Ради України і мав назву "Центральна виборча комісія по виборах народних депутатів України". Періодично за дорученням Президії, а потім – Верховної Ради України – ця Комісія одночасно виконувала обов’язки Центральної виборчої комісії по виборах Президента України.

Центральна виборча комісія є постійно діючим колегіальним державним органом, який діє на підставі Конституції України, Закону України "Про Центральну виборчу комісію" та інших законів України і наділений повноваженнями щодо організації підготовки і проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, всеукраїнського і місцевих референдумів в порядку та в межах, встановлених законодавством України.

 На сьогодні система Державного реєстру виборців є найсучаснішим державним банком даних, що ґрунтується на використанні передових інформаційних та телекомунікаційних технологій. Відтак, Державний реєстр виборців, питаннями ведення якого опікуються працівники Служби розпорядника ДРВ, дозволяє ефективно вести персоніфікований облік виборців та оперативно формувати найактуальніші списки виборців з точністю до 99,99 % для всіх видів виборів. На думку міжнародних експертів, Державний реєстр виборців є однією з найточніших і найбільш захищених систем обліку виборців у світі.

За період своєї діяльності Центральною виборчою комісією організовано підготовку та проведення низки загальнодержавних виборчих кампаній з виборів Президента України та народних депутатів України.

Закономірно, що за 20 років своєї діяльності Центральна виборча комісія, її Секретаріат та Державний реєстр виборців зазнавали і кількісних, і якісних змін. Нині у Комісії, її Секретаріаті та Службі розпорядника Державного реєстру виборців працюють державні службовці з вищою юридичною, технічною і економічною освітами. Серед них 23 заслужених юриста України, 2 заслужених економіста України, заслужений працівник промисловості України, 2 заслужених журналіста України. Окрім того, – 2 кандидата юридичних наук,  2 кандидата політичних наук, кандидат економічних наук  та кандидат наук  з державного управління.

Певною мірою оцінкою їх роботи може слугувати той факт, що члени Комісії, працівники її Секретаріату та Служби розпорядника Державного реєстру виборців відзначені 60 державними нагородами (орденами й медалями), 41 Почесною грамотою Кабінету Міністрів України, 15 Почесними грамотами Верховної Ради України та 40 Грамотами Верховної Ради України.

За роки діяльності плідно розвивалась й міжнародна співпраця ЦВК. Так, Комісією укладено угоди про двостороннє співробітництво з національними виборчими органами 12 країн. Зокрема – Головною виборчою комісією Литовської Республіки, Національною виборчою комісією Республіки Польща, Державною виборчою комісією Боснії і Герцеговини, Центральними виборчими комісіями Азербайджанської та Латвійської Республік, Киргизької Республіки, Республік Казахстан та Молдова, Грузії, Національним виборчим бюро Угорщини, а також Постійним виборчим органом Румунії.

З 1994 року Центральна виборча комісія є членом Асоціації організаторів виборів країн Європи та бере активну участь у її роботі.

У 2017 році Комісія приєдналася до Всесвітньої асоціації виборчих органів зі штаб-квартирою в Південній Кореї.

Традиційною та ефективною стала і співпраця ЦВК з Радою Європи, ОБСЄ та Міжнародною фундацією виборчих систем (IFES).

З липня 2013 року до сьогодні Головою Центральної виборчої комісії є Михайло Охендовський. У різні роки Центральну виборчу комісію очолювали Михайло Рябець, Сергій Ківалов, Ярослав Давидович, Володимир Шаповал. 

Забезпечення діяльності Комісії у здійсненні нею повноважень покладається на Секретаріат Комісії, який виконує організаційну, юридичну, експертну, аналітичну, інформаційно-довідкову, матеріально-технічну роботу спрямовану на забезпечення здійснення Комісією та її членами повноважень, передбачених законодавством України.

Важливі завдання покладено на Службу розпорядника Державного реєстру виборців, створення якої ЦВК розпочала у травні 2007 року. Згодом, на виконання Закону України "Про Державний реєстр виборців", фахівцями цієї Служби і Секретаріату Комісії розроблено автоматизовану інформаційно-телекомунікаційну систему "Державний реєстр виборців", яку було впроваджено у 2009 році.


Чим ближче до виборів, тим частіше можна почути про необхідність запровадження виборчої реформи. Восени цього року Верховною Радою України прийнятий у першому читанні виборчий кодекс. Його автори провели величезну роботу щодо викладення в одному документі всіх виборчих законів, що дало змогу побачити, які виборчі процедури та етапи виборчого процесу можуть бути оптимізовані і модернізовані з технологічної точки зору.   Зупинимось на технічній революції у виборчому процесі. Аналізуючи публікації на веб-сайті Центральної виборчої комісії, на сторінках установи  та її працівників у соціальній мережі Фейсбук, зважаючи на досвід країн світу, законодавець буде намагатися з допомогою ІТ-технологій осучаснити основні положення кодексу, що стане дійсно виборчою реформою.

Так, пропонується забезпечити можливість кожному суб’єкту виборчого процесу подавати визначені виборчими законами документи не тільки традиційним шляхом (у паперовому вигляді), а й дистанційно, в електронному вигляді за допомогою мережі Інтернет та електронного цифрового підпису. 

Отримання результатів виборів незабаром буде можливим в режимі реального часу з публікацією у форматі відкритих даних всіх без винятку відомостей протоколів виборчих комісій.

Пропонується на всіх рівнях виборчих комісій запроваджувати засоби автоматизації виборчих процедур. Цим буде забезпечено унеможливлення функціонування так званих «технічних» політичних партій, реальною метою яких є участь у жеребкуванні з метою отримання квот на посади у виборчих комісіях.

Відбудеться зміна процедури формування виборчих комісій, відмова від жеребкування подань і запроваджено пропорційне формування складу комісій за автоматизованим розподілом.

Час вимагає впровадження електронного документообігу на рівні всіх виборчих комісій, формування протоколів про підрахунок голосів виборів, протоколів про підсумки голосування, протоколів про результати виборів в електронному вигляді з накладанням електронних цифрових підписів членів виборчих комісій.

Свою роль повинні відіграти органи ведення Державного реєстру виборців, на базі яких потрібно було б створити постійно діючі виборчі бюро (секретаріати) територіальних виборчих комісій, використавши їх для навчання членів виборчих комісій, передачі результатів виборів на дільницях до ЦВК.

Необхідно законодавчо запровадити ведення реєстру осіб, які пройшли навчання з виборчої теми і мають відповідний сертифікат, проведення відповідних навчань компетентними навчальними центрами.

b7c2505 specproet

Новим виборчим кодексом  потрібно ввести заявний принцип голосування для виборців, які проживають або перебувають за кордоном, можливість дистанційного голосування для виборців, які не здатні пересуватися самостійно, можливість дистанційного спілкування виборця з органами Державного реєстру виборців за допомогою мережі Інтернет, формування списків виборців в електронному вигляді, голосування виборця на будь якій виборчій дільниці, яку він обрав для голосування.

Окрім того, на часі оприлюднення в режимі он-лайн обігу коштів на розрахункових рахунках банків політичних партій у форматі відкритих даних з використанням технології блокчейн, заборона готівкового обігу коштів політичними партіями та громадськими організаціями. 

Нещодавно в Центральній виборчій комісії  відбулася презентація китайських технологій електронного голосування. З точки зору презентованих технологій звертає на себе увагу як зрілість, промисловий рівень кожного конкретного пристрою, так і комплексність рішення а саме:

- зняття біометрії (відбитки пальців), а також повна підготовка даних до випуску ID-картки за допомогою спеціалізованого планшету;

- виробництво та персоналізація ID-карток: пристрої промислових масштабів;

- кіоски самообслуговування, за допомогою яких можна зробити заяву, зняти біометрію та отримати ID-картку повністю самостійно;

- використання ID-карток для ідентифікації на виборах, електронні списки виборців;

- високотехнологічні скриньки для голосування, пов’язані в загальну IT-систему електронних виборів. 

Ми повинні бути за такий революційний розвиток: одразу впроваджувати Інтернет-голосування.
         Противники цієї ідеї і просто скептики можуть назвати дуже багато (і однозначно слушних!) заперечень.  Але ж сьогодні ми так чи інакше віддаємо все більше своєї особистої інформації в світ цифрових технологій. Заради власного комфорту ми готові жити з нецифровою альтернативою.

І у випадку з Інтернет - голосуванням і політикам, і лідерам думок, і всьому суспільству необхідно не шукати обґрунтувань, чому такий сценарій «не на часі», а використовувати кожну можливість для того, щоб це стало реальністю.

І тоді, вочевидь, можливий ефект, коли нова якість виборчих технологій зламає напрацьовані за два з половиною десятиліття схеми фальсифікацій «паперових» виборів. Що, в свою чергу, дозволить розірвати замкнене коло кругової поруки української політики.

Китайська компанія  презентувала свої технологічні розробки які мають спростити процес голосування і встановлення результатів виборів.

Принцип роботи точно такий як і у американського аналога. Виборець проходить перевірку у списку, потім підходить до презентованої машини і за допомогою тачскріну робить свій вибір. Після підтвердження вибору машина друкує паперовий чек для перевірки точності її роботи. Якщо все гаразд то чек (бюлетень) падає в урну під машиною. Після того як всі проголосували, результати доступні відразу на екрані машини. Також друкується фінальний протокол (у вигляді чеку) і є можливість зберегти результати на флешку.

Ця презентація знову підняла ключове питання:

- чи рухатись Україні в напрямку використання систем, що дозволяють впровадити певні електронні технології на самих виборчих ділянках (як ті, що були презентовані)? І потрібно сказати, що це дуже дорогі рішення, якщо брати в масштабах всієї України;

- чи одразу переходити до електронного Інтернет - голосування, як, наприклад, в Естонії. 

  Тож запрошуємо мешканців м.Новогродівка завітати

до відділу ведення Державного реєстру виборців Новогродівської міської ради

за адресою: м.Новогродівка, вул.О.Кошового, 46, 1 поверх, кабінет №1.15, тел.: (062) 3-73-41-04.

Друк E-mail