ПОКРОВСЬКА ОДПІ ГУ ДФС У ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ ІНФОРМУЄ

«Гаряча лінія» від Покровської ОДПІ: що найбільше цікавило платників податків щодо декларування доходів отриманих у 2017 році

Щоб відповісти на запитання платників щодо декларування доходів отриманих у 2017 році, Покровською ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області було проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» за участі заступника начальника Поливяної І.М. на тему: «Декларування отриманих доходів у 2017 році».

Пропонуємо до уваги відповіді на найбільш актуальні питання, з якими платники звертались на «гарячу лінію».

Питання: У який спосіб фізична особа - громадянин може подати декларацію про майновий стан і доходи?

Відповідь: За вибором платника податків декларація подається в один із таких способів: - особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

- надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання;

- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає граничний строк подання.

Декларацію про майновий стан і доходи можна подати в електронному вигляді за допомогою електронного сервісу ДФС: „Електронний кабінет платника податків”https://cabinet.sfs.gov.ua/.

Питання:   За яких умов надається податкова соціальна пільга?

Відповідь:Податкова соціальна пільга застосовується  лише до заробітної плати і не стосується інших доходів.

Пільга надається роботодавцем з дня отримання від платника заяви і документів, які підтверджують право на таку пільгу. Якщо платник одночасно з зарплатнею отримує виплати з бюджету у вигляді стипендії, грошового або майнового забезпечення учня, студента, аспіранта, ординатора тощо, то у цьому випадку пільга не застосовується.

Отримати пільгу людина може лише за одним місцем роботи.

 І найважливіша умова: податкова соціальна пільга застосовується до заробітної плати, якщо її розмір не перевищує суму, яка дорівнює сумі місячного прожиткового мінімуму, помноженої на 1,4 та округленої до 10 гривень. У 2018 році сума обмеження складає 2 тисячі 470 гривень (у 2017 році ця сума складала 2 тисячі 240 гривень).

Питання: Якщо фізична особа зареєстрована в одному місці, а дохід отримує в іншому, за якою податковою адресою потрібно подавати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи та сплачувати ПДФО?

Відповідь: Згідно із п.49.1 ст. 49 Податкового кодексу України, податкова декларація подається за звітний період в установлені Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.

Відповідно до п.45.1 ст.45 ПКУ, платник податків – фізична особа зобов’язаний визначити свою податкову адресу.

Податковою адресою платника податків – фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків в контролюючому органі. Платник податків – фізична особа може мати одночасно не більше однієї податкової адреси.

Згідно із п. 179.7 ст. 179 ПКУ, фізична особа зобов’язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в  поданій нею  податковій декларації. Сума податкових зобов’язань, донарахована контролюючим органом сплачується до відповідного бюджету у строки,встановлені ПКУ.

Таким чином, платник податків, який відповідно до норм чинного законодавства зобов’язаний (має право) надати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи, але на той час проживає не за місцем реєстрації (прописки), а в іншому місці, то він має подати декларацію до контролюючого органу за податковою адресою, тобто за місцем реєстрації згідно з паспортними даними.

У випадку, якщо фізична особа знята з реєстрації за однією податковою адресою та не зареєстрована за іншою,  вона повинна подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи до контролюючого органу за попередньою податковою адресою.

Питання: В який термін слід подати  податкову декларацію?

Відповідь: Громадяни, які зобов’язані згідно з Податковим кодексом  подати податкову декларацію, і особи, які проводять незалежну професійну діяльність, подають її до 01 травня 2018 року.

Для громадян, які мають право на податкову знижку граничним строком подання декларації є 31 грудня 2018 року. Фізичні особи платники податку-резиденти, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, подають податкову декларацію не пізніше 60 календарних днів, що передують виїзду. 

Звертаю увагу, що з 1 січня 2018 року декларація про майновий стан і доходи подається за новою формою, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №556 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року № 859».


УВАГА суб’єктам господарської діяльності!!!

У зв’язку з набуттям чинності з 20.12.2017 Постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2017 №984 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2000 №1336» (далі – Постанова №984), суб’єкти господарської діяльності, які раніше мали правові підстави для здійснення роздрібної торгівлі підакцизними товарами з використанням книг обліку розрахункових операцій у відповідності до ст.10 Закону України від 06.07.1995 №265/95ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон №265), з 20.12.2017 повинні під час реалізації підакцизних товарів використовувати реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) у місцях торгівлі.

Згідно з попередньою редакцією постанови Кабінету Міністрів України від 23.08.2000 №1336 без застосування РРО з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій (далі – КОРО) дозволялись операції з роздрібної торгівлі пивом у пляшках і бляшанках за умови відсутності продажу інших підакцизних товарів, що здійснюється фізичними особами-підприємцями, які сплачують єдиний податок, а також операції з роздрібної торгівлі та громадського харчування на території села, що здійснюється підприємствами споживчої кооперації, а також сільськогосподарськими товаровиробниками, які використовують продукцію власного виробництва.

Отже, у зв’язку з набуттям чинності з 20.12.2017 Постанови №984, з урахуванням норм Закону №265, фізичні особи-підприємці, які сплачують єдиний податок та здійснюють роздрібну торгівлю пивом, а також підприємства споживчої кооперації, що здійснюють роздрібну торгівлю підакцизними товарами, з 20.12.2017 повинні під час здійснення роздрібної торгівлі використовувати РРО у місцях торгівлі, на які такими суб’єктами господарської діяльності отримані відповідні ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі підакцизними товарами.

Окремо звертаємо увагу, що згідно з п.1 ст.17 Закону №265 у разі встановлення протягом календарного року в ході перевірки факту непроведення  розрахункових операцій через РРО з фіскальним режимом роботи, застосовуються фінансові санкції:

вчинене вперше – 1 гривня; за кожне наступне вчинене порушення – 100 відсотків вартості проданих з порушенням, встановленими цим підпунктом, товарів (послуг).    


Cтимулювання підприємницьких ініціатив у безробітного населення

Ясинуватсько-Авдіївське відділення Покровської ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області повідомляє, що в приміщенні Авдіївського міського центру зайнятості за участю кваліфікованих представників: фіскальної служби, управління ПФУ, УСЗН, центру надання безоплатної правової допомоги було проведено засідання круглого столу, з метою ознайомлення та спільного впровадження соціального супроводу при працевлаштуванні.

Метою заходу стало стимулювання підприємницьких ініціатив у безробітного населення, практична допомога у пошуку коштів для створення або відновлення бізнесу.

Захід відкрила директор центру зайнятості Гєкова Олена, яка проінформувала присутніх про унікальну можливість участі у грантових програмах підтримки бізнес – ініціатив та наголосила на готовність фахівців центру зайнятості надати допомогу з цього питання.

На заході висвітлювалось питання отримання фінансової підтримки по програмі «Український донецький куркуль».

Відвідувачам заходу була продемонстрована змістовна презентація, надані чіткі рекомендації щодо заповнення гарантової заявки.

На питання, які виникали у відвідувачів заходу відповідали представники фіскальної служби, управління ПФУ, УСЗН, центру надання безоплатної правової допомоги,.

Заступник директора Сабельникова Ольга наголосила, що основним завданням є забезпечення підтримки і надання допомоги безробітним, які відносяться до вразливих на ринку праці груп населення, в процесі їх працевлаштування для підвищення конкурентоздатності.

Індивідуальна робота передбачає тісну взаємодію фахівця центру зайнятості з безробітною особою, під час якої відбувається оцінка ситуації, розробляється індивідуальний план роботи, надається допомога у розв’язанні особистих та соціальних проблем, які заважають працевлаштуванню, шляхом залучення соціальних партнерів та фахівців до надання необхідних послуг.


Маєте іпотечний кредит – отримайте податкову знижку!

Платник податку - резидент має право включити до податкової знижки частину суми процентів, фактично сплачених протягом звітного року, за іпотечним житловим кредитом, наданим позичальнику в національній або іноземній валютах.

При сплаті процентів за іпотечним житловим кредитом в іноземній валюті сума платежів за такими процентами, здійснених в іноземній валюті, перераховується у гривні за офіційним валютним (обмінним) курсом Національного банку України, що діяв на день сплати таких процентів.

Таке право виникає якщо за рахунок іпотечного житлового кредиту будується чи купується житловий будинок (квартира, кімната), визначений платником податку як основне місце його проживання, зокрема, згідно з позначкою в паспорті про реєстрацію за місцезнаходженням такого житла.

Окрім того, включається до податкової знижки суми витрат, які пов’язані із сплатою видатків на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі, та процентів за ним (п.166.3 ст.166 Податкового кодексу України).

Порядок визначення суми процентів, сплачених платником податку за користування іпотечним житловим кредитом, з метою нарахування податкової знижки, регулюється ст.175 Податкового кодексу України.


За останні дві доби «Фантом» виявив четверо нелегальних перевізників в зоні АТО

Співробітники управління оперативного забезпечення на окремих територіях зон проведення АТО Головного управління ДФС у Донецькій області (спецпідрозділ «Фантом») задокументували незаконне надання послуг з перевезення пасажирів через лінію розмежування.

Так, на контрольно-пропускному пункті в’їзду-виїзду «Новотроїцьке» за останні дві доби фіскальним нарядом виявлено чотири транспортних засоби, водії яких за грошову винагороду здійснювали перевезення пасажирів без наявності дозвільних документів.

За порушення порядку здійснення господарської діяльності відносно правопорушників складено адмінпротоколи за ч.1 ст. 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Санкція цієї статті передбачає штраф у розмірі 17 тис. гривень.

Загалом з початку року в зоні АТО виявлено 14 нелегальних перевізників, що діяли без відповідної реєстрації як суб’єкт господарювання та без наявності ліцензії.


Триває деклараційна кампанія – 2018

Покровська ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області нагадує, що триває кампанія декларування доходів, одержаних протягом 2017 року, яка стартувала з 01 січня 2018 року.

Отже, в обов’язковому порядку податкову декларацію за 2017 рік мають подати особи, які звітного року отримували доходи:

від підприємницької діяльності;

від провадження незалежної професійної діяльності;

від особи, яка не є податковим агентом – тобто від інших фізичних осіб – резидентів або нерезидентів (пп.168.2.1 п.168.2 ст.168 Податкового кодексу України);

окремих видів доходів, що не підлягають оподаткуванню при виплаті (пп.168.1.3 п.168.1 ст.168 Кодексу);

отримання доходів від операцій з інвестиційними активами (п.170.2 ст.170 Кодексу);

отримання іноземні доходи (пп. 170.11.1 п. 170.11 ст. 170 Кодексу) ;

та інші доходи, декларування яких передбачено чинним законодавством.

Державні службовці, зобов’язані подати електронну декларацію на сайті НАЗК до 01 квітня 2018 року.

Довідку про доходи, необхідну для заповнення такої декларації можна отримати через Електронний кабінет платника. Для цього потрібно мати електронний цифровий підпис для фізичної особи і зайшовши в Електронний кабінет, направити відповідний запит. Деталі щодо отримання відомостей про доходи можна дізнатися на офіційному веб-порталі ДФС України у рубриці «Фізичним особам».

Спеціалісти ОДПІ звертають увагу, що  за ухилення від декларування чи подання завідомо недостовірних відомостей може настати кримінальна відповідальність — штраф або навіть позбавлення волі на строк до 2-х років. За невчасне подання декларацій — адміністративна відпоідіальність.


Змінили основне місце обліку? – необхідно отримати новий ЕЦП

Фахівці Покровської ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області роз’яснюють, що у разі зміни адреси місця обліку суб’єкта господарювання або фізичної особи, заявнику необхідно звернутися до центру сертифікації ключів з заявою на скасування посилених сертифікатів, які містять недостовірну інформацію, та надати пакет реєстраційних документів для формування нових посилених сертифікатів.

Зауважимо, що відповідно до ст.7 Закону "Про електронний цифровий підпис" №852-IV та пп. 3.4.6 Договору про надання послуг електронного цифрового підпису, затвердженого наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 29 листопада 2017 року № 150, підписувач зобов’язаний своєчасно надавати центру сертифікації ключів інформацію про зміну даних, відображених у сертифікаті ключа та/або реєстраційній картці.

Перелік документів, необхідних для отримання посилених сертифікатів ключів, наведено в розділі «Підготовка документів та реєстрація», який розміщено на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД acskidd.gov.ua/головна/«Реєстрація користувачів».


На Донеччині з незаконного обігу вилучено підакцизних товарів на півмільйона гривень

Податкова міліція Донецької області продовжує проведення комплексу заходів, направлених на очищення ринку підакцизних товарів від фальсифікату та незаконно ввезеної на територію України підакцизної продукції.

Так, в ході перевірочних заходів в рамках проведення операції «Акциз-2018» днями було встановлено, що мешканцями Донецької області здійснюється реалізація скрапленого газу та тютюнових виробів без державної реєстрації як суб’єктів підприємницької діяльності та одержання відповідних ліцензій на торгівлю.

За результатами  проведених  заходів  співробітниками податкової міліції ГУ ДФС у Донецькій області вилучено з незаконного обігу підакцизних товарів загальною орієнтовною вартістю понад 512 тис. грн, з них 19100 літрів скрапленого газу та 8780 пачок тютюнових виробів.

Відносно порушників складено протоколи про адміністративні порушення за ч. 1 ст. 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Головне управління ДФС у Донецькій області наголошує, що протидія потраплянню в обіг різного роду тіньової фальсифікованої продукції, насамперед, запобігає бюджетним втратам, що безумовно сприяє зростанню економічної спроможності держави.


Переміщення товарних вантажів

Головне управління ДФС у Донецькій області нагадує платникам податків, що з питань щодо переміщення товарних платежів через контрольні пункти в’їзду або виїзду зони проведення АТО, що належать до компетенції органів Державної фіскальної служби України, можна звернутись з 9 до 18 годин за телефонами «гарячої лінії»: 0993683346 або 0507068055.


ГРАФІК

особистого прийому громадян керівництвом Головного управління

Державної фіскальної служби у Донецькій області

Погорєлий Сергій Степанович –  начальник ГУ ДФС у Донецькій області – кожен четвер місяця з 10 год.00 хв. до 12 год.00 хв.

Долозіна Ірина Леонідівна – перший заступник начальника ГУ ДФС у Донецькій області – кожен вівторок  місяця з 10 год.00 хв. до 12 год.00 хв.

Перунін Віталій Михайлович – перший заступник начальника ГУ ДФС у Донецькій області –  кожна середа місяця з 10 год.00 хв. до 12 год.00 хв.

Дарменко В’ячеслав Миколайович – заступник начальника ГУ ДФС у Донецькій області – кожен вівторок місяця з 14 год.00 хв. до 16 год.00 хв.

Лунькова Світлана Іванівна – заступник начальника ГУ ДФС у Донецькій області – кожна п’ятниця місяця з 10 год.00 хв. до 12 год.00 хв.

Погосян Марина Лаврентіївна заступник начальника ГУ ДФС у Донецькій області – кожен понеділок  місяця з 10 год.00 хв. до 12 год.00 хв.

Троханенко Олександр Васильович – заступник начальника ГУ ДФС у Донецькій області – кожна середа місяця з 14 год.00 хв. до 16 год.00 хв.

Гринцов Олександр Васильович – заступник начальника начальник Костянтинівсько-Дружківського управління ГУ ДФС у Донецькій області –      кожна середа місяця з 14 год.00 хв. до 16 год.00 хв.

Долгальов Віталій Юрійович – в.о. заступника начальника начальника Краматорського управління ГУ ДФС у Донецькій області  – кожна п’ятниця місяця з 14 год.00 хв. до 16 год.00 хв.

Єльникова Алла Петрівна – заступник начальника начальник Покровсько-Добропільського управління Головного управління ДФС у Донецькій області – кожен понеділок  місяця з 14 год.00 хв. до 16 год.00 хв.

Чубаров Олексій Дмитрович – заступник начальника начальник Волновасько-Мангушського управління ГУ ДФС у Донецькій області – кожен четвер місяця з 14 год.00 хв. до 16 год.00 хв.

Гакман Сергій Олексійович  – в.о. заступника начальника начальника управління оперативного забезпечення на окремих територіях зон АТО – друга середа місяця з 14 год.00 хв. до 16 год.00 хв.


ГРАФІК

особистого прийому громадян посадовими особами структурних підрозділів Головного управління Державної фіскальної служби

у Донецькій області

Управління організації роботи  – кожен перший понеділок місяця з 14 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв.

Відділ охорони державної таємниці, технічного та криптографічного захисту інформації  – кожен перший вівторок місяця з 14 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв.

Управління матеріального забезпечення та розвитку інфраструктури – кожна перша середа місяця з 14 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв.

Управління по роботі з персоналом – кожен  перший четвер місяця з 14 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв.

Управління фінансування, бухгалтерського обліку та звітності – кожна перша п’ятниця місяця з 14 год. 00 хв. до 16 год. 45 хв.

Управління внутрішнього аудиту – кожен третій понеділок місяця з 14 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв.

Управління моніторингу доходів та обліково-звітних систем – кожен третій вівторок місяця з 14 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв.

Управління обслуговування платників – кожна третя середа місяця з 09 год. 00 хв. до 13 год. 00 хв.

Управління інформаційних технологій – кожен  третій четвер місяця з 14 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв.

Юридичне управління – кожна третя п’ятниця місяця з 09 год. 00 хв. до 13 год. 00 хв.

Управління податків і зборів з юридичних осіб - кожен другий понеділок місяця з 14 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв.

Управління податків і зборів з фізичних осіб – кожен другий вівторок місяця з 14 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв.

Управління аудиту – кожна друга середа місяця з 14 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв.

Управління боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом – кожна друга п’ятниця місяця з 09 год. 00 хв. до 13 год. 00 хв.

Управління погашення боргу – кожен четвертий понеділок місяця з 09 год. 00 хв. до 13 год. 00 хв.

Оперативне управління - кожен четвертий вівторок місяця з 14 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв.

Управління внутрішньої безпеки територіальних органів ДФС у Донецькій області – кожна четверта середа місяця з 14 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв.

Слідче управління фінансових розслідувань – кожен четвертий четвер місяця з 09 год. 00 хв. до 13 год. 00 хв.

Управління оперативного забезпечення на окремих територіях зон АТО –  кожна перша п’ятниця місяця з 14 год. 00 хв. до 16 год. 45 хв.

Управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів –  кожна перша середа місяця з 09 год. 00 хв. до 13 год. 00 хв.

Бахмутське управління – кожен понеділок місяця з 09 год. 00 хв. до 13 год. 00 хв.

Костянтинівське-Дружківське управління – кожен вівторок місяця з 09 год. 00 хв. до 13 год. 00 хв.

Краматорське управління – кожна середа місяця з 09 год. 00 хв. до 13 год. 00 хв.

Покровсько-Добропільське управління – кожен четвер місяця з 09 год. 00 хв. до 13 год. 00 хв.

Маріупольське управління – кожна п’ятниця місяця з 09 год. 00 хв. до 13 год. 00 хв.

Слов’янське управління – кожен понеділок місяця з 14 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв.

Волновасько-Мангушське управління – кожен вівторок місяця з 14 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв.

Мар’їнське управління – кожна середа місяця з 14 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв.

Поштова адреса Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області: 87526, м. Маріуполь, вул. 130-ї Таганрозької дивізії, буд. 114.

Адреса приймальні громадян Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області: 87515, м. Маріуполь, вул. Георгіївська, буд. 2.

Попередній запис громадян на особистий прийом до керівництва та посадових осіб структурних підрозділів Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області здійснюється за телефоном (0629) 47-00-37  з понеділка по п`ятницю з 9 год. 00 хв.  до 13 год. 00 хв. та з 13 год. 45 хв. до 18 год. 00 хв. (у п`ятницю до 16 год. 45 хв.).

Попередній запис на особистий прийом до керівництва органу ДФС припиняється за десять робочих днів до дати особистого прийому, до посадових осіб структурних підрозділів ГУ ДФС у Донецькій області – за п'ять робочих днів до дати особистого прийому. Запис на наступний прийом розпочинається в день припинення запису на черговий прийом.

Друк